۹ نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل

در این نوشتار با ۹ نکته در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما مخاطبان لایوتایپ هستیم. اشاعه شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارتباطات مجازی بین افراد از چند سنه قبل پیش درآمد شده و همچنان ادامه دارد. تفاوتی نمی‌کند شما تنها یک صفحه‌ی شخصی در احد از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارید یا چندین صفحه بازرگانی در گونه ها شبکه‌های اجتماعی، به هر حال برای بقای خویش در این محیط‌ احتیاج به تولید محتوا دارید.

البته برای کسانی که از این روش کسب درآمد می‌کنند این مطلب اهمیت بسیار اکثریت دارد. در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که باید در تولید محتوای پسندیده برای صفحه اجتماعی خود آنها را در نظر بگیرید. نکات مفیدی که می تواند به شما در جهت داشتن یک صفحه جذاب و پربیننده در فضای مجازی کمک شایانی کند. با ما همراه باشید.

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی چیست؟

انواع مختلف تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی


امروزه با اشاعه شبکه‌های اجتماعی در جوامع مدرن، فرصت نکویی برای تبلیغات مجازی برندهای گوناگون بوجود آمده است. ولی فرآوری درونمایه به چهره مستمر برای این شبکه‌های اجتماعی کاری زمان بر است. از این رو مدیران بسیاری از این شبکه‌ها و کانالهای اجتماعی را مجبور کرده است الی برای این پیشه از افراد کارآزموده در این زمینه بهره‌گیری کنند.

اصولا ماهیت تولید درونمایه در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، زیرا که هر پلتفرم اجتماعی ماهیت و تاثیر مخصوص به خود را دارد و تولید محتوا باید با توجه به استعمال آن شبکه اجتماعی اتمام شود.

برای مثال اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی باره توجه، مخصوصا در ایران است که بیشتر صاحبان کسب و کار متعلق به استفاده می کنند. ولی کار و جنبش مستمر و همیشگی در اینستاگرام بسیار مهم و در عین حال زیاد وقت راهبند است و بهتر است مدیریت آن به یک تیم باتجربه ودیعه شود.

به پیگیری فرآوری محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خویش هستید؟
لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان
همین اکنون تماس بگیرید
تولید محتوا برای اینستاگرام معمولا به چهره تعداد پست در ماه پیشنهاد می شود. این پست ها می‌توانند دربرگیرنده عکس، بنرگرافیکی، موشن گرافیک و ویدئو باشند.

جذب بیننده و افزایش دنبال کنندگان یا همان فالوئرها برای هر کسب و کاری حائز اهمیت زیادی است. کلید رسیدن به این هدف بی گمان داشتن محتوای باکیفیت است. بیننده با دیدن محتوای شما است که تصمیم می گیرد صفحه شما را دنبال کند یا خیر.

اکنون به ۹ نکته مهم در تولید درونمایه برای شبکه های خواهیم پرداخت.

۱- کارکرد شبکه اجتماعی باره نظر را در عقیده بگیرید
ماهیت شبکه‌های اجتماعی با یک دیگر تفاوت دارند. بعضی از انها اغلب جنبه تفریح و سرگرمی دارند. بعضی سایر جنبه کاری و شغلی بیشتری دارند و افراد برای معرفی تخصص خود در آنها عضو می‌شوند. باید ابتدا ببینید منظور از شبکه اجتماعی باره عقیده شما چیست.

این نکته ای است که دائم باید به آن پروا کنید. برای مثال در اینستاگرام که جنبه سرگرمی بیشتری دارد نباید در اثناء انتشار مطالب، بسیار از ادبیات رسمی استفاده کنید. بر عکس در شبکه لینکدین باید ادبیات رسمی باره کاربرد قرار گیرد. اینها مثال‌هایی است که بدانید کارکرد هر شبکه اجتماعی ویژه به خود است و شما نیازمند محتوای متناسب با آن هستید.

۲- رعایت جذابیت‌های بصری در تولید محتوا
اصولا اغلب شبکه‌های اجتماعی تصویر محور هستند. برای نمونه اینستاگرام و پینترست شبکه‌های اجتماعی هستند که بر پایه تصویر و المانهای تصویری بنا نهاده شده است. هر چقدر که جنبه های بصری عکس ها شما اغلب باشد بازدیدکنندگان شما بیشتر خواهد بود.

از این رو باید از رنگ های جذاب و تصاویری که نظاره گر را شیدا می کند در محتواهای خود استفاده کنید. همچنین یکی از نکات مهم در تولید درونمایه برای این گونه شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالاست.

صرف نظر از تو مایه محتوای شما، کیفیت های بالای عکس ها می تواند هر مخاطبی را راضی نگه دارد. انتشار نکردن هیچ پستی بهتر از انتشار یک پست بی کیفیت است. کمتر کسی تمایل به تماشای ویدئویی بی کیفیت دارد، حتی اگر جستار آن جذاب باشد. بنابراین در مقوله فرآوری درونمایه برای آنها هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید.

۳- رده سنی و جنسیت مخاطبان بسیار مهم است
با پروا به ماهیت هر شبکه‌اجتماعی، میانگین رده سنی کسان عضو آن متفاوت است. مثلا صفحه‌ای در اینستاگرام با جستار فروش ابزارها خانگی، طبیعتا تعقیب کنندگانی با میانگین رده سنی نوجوان ندارد و بیشتر کسان دنبال کننده آن میان سنه هستند.

قطعا سلایق و شخصیت کسان در سنین گوناگون باهم تفاوت دارد. از این جهت باید محتوای شما با سن مخاطبانتان متناسب باشد. برای فرآوری محتوایی متناسب با ردیف سنی کاربران گوناگون باید از رنگها، تصاویر و واژه ها متناسب همان رده سنی بهره‌گیری کنید.

همچنین توجه کنید که بیشتر دنبال کنندگان شما زن هستند یا مرد؟ این سوالی است که به اثناء تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید به آن پذیرش بدهید. برای نمونه ۷۰ درصد بهره‌گیری کنندگان از پینترست زن هستند.

۴- تنوع در تولید درونمایه برای شبکه‌های اجتماعی
حتما در تولید محتوا برای گونه ها شبکه‌های اجتماعی، از گونه ها گوناگون درونمایه همانند ویدئو، اینفوگرافیک و عکس استفاده کنید. یک صفحه اجتماعی پر بازدید قطعا به تنوع در گونه درونمایه نیازمند است تا تعقیب کنندگان خویش را از دست ندهد.

۵- از هشتک های مناسب کاربرد کنید
در بیشتر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و … امکان به کارگیری هشتگ هستی دارد. در بین متن یا پایین متن محتوای خود حتما از هشتک‌های پسندیده در مقوله همان محتوا بهره‌گیری کنید.

هشتک‌ها به موتورهای جستجوگر کمک میکنند که جستار محتوای شما را درک کرده و کسانی که به پیگیری موضوعات مرتبط با صفحه شما هستند، به سوی شما راهنمایی شوند. بنا بر آمار هشتک ها ۱۲ درصد در دیده شدن محتوای شما تاثیر دارند.

البته کاربرد خیلی زیاد از هشتک‌ها در یک پست، توصیه نمی‌شود. در چهره کاربرد بیش از مرز شدنی است از طرف آن شبکه اجتماعی به عنوان اسپم شناخته شوید. همچنین در کناره به کارگیری هشتک های عمومی از هشتک ویژه برند خود نیز کاربرد کنید.

۶- برخی مواقع اوقات از پشت صحنه شغل خویش کاربرد کنید
شما در هر مقوله ای که تکاپو می کنید بلآخره پشت صحنه ای دارید که می توانید از آنها برای فرآوری درونمایه استفاده کنید. میتوان گفت تصاویر و ویدئوهایی که از پشت صحنه کسب و کارتان جاسازی میکنید می تواند بخشی از محتوای محبوب صفحه شما باشد. در ضمن می‌توانید محتوایی تولید کنید که در آن با پیگیری کنندگان خود گفتگو و از آنها سرنوشت و سپاسگزاری کنید. این نوع محتوا در شبکه‌هایی مشابه اینستاگرام و کانالهای تلگرامی کاربرد دارند. این گونه از محتوا، می تواند حس اعتماد را بین مخاطبانتان و شما افزایش دهد.

۷- نظر مشتریان خود را در تولید محتوا منعکس کنید
در شبکه های اجتماعی که برای کسب درآمد اقدام به فروش فرآورده یا خدماتی می‌کنند، نظر مشتریان اهمیت زیادی دارد. سعی کنید عقیده مشتریان خویش را درباره کیفیت محصولاتان جویا شوید. سپس می‌توانید این نظرات را در قالب عکس و ویدئو به عنوان محتوا در صفحه خویش منعکس کنید.

حتی می‌توانید از عکس های مخطبانتان که در حال استفاده از محصول شما هستند، در محتوای خود استفاده کنید. این روش تولید درونمایه میتواند علاوه بر بر طرف کردن دربایستن صفحه شما به محتوا، دیدن نکویی به شما درباره تصمیم گیری‌های آینده بدهد.





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: